خشك شدن 80 رشته قنات در منطقه كوهپايه بردسکن
مرکز جهاد کشاورزی شهرآباد
خبر ها و اطلاعات کشاورزی پسته، زعفران و انگور

خشك شدن 80 رشته قنات در منطقه كوهپايه بردسکن     

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بردسکن گفت: خشکسالی برای بخش کشاورزی یک تهدید است و سبب کاهش عملکرد و طغیان آفت‌ها مي‌شود.

به گزارش خبرنگار جهاد کشاورزی شهرستان بردسکن(جواد مصلحی) – منطقه خراسان،"حمید حاجی‌نژاد" در گردهمایی هم‌اندیشی توسعه بخش کشاورزی شهرستان بردسكن، افزود: از 153 رشته قنات در منطقه کوهپایه بردسکن 80 رشته آن خشک شده است که درهمین راستا براي حمایت از کشاورزان زعفران‌کار این منطقه، 400 هکتار از مزارع آن‌ها با تانکر آب‌رسانی شد و بدين ترتيب از خشک شدن اين مزارع جلوگیری شد.

وي آب‌رسانی به 40 آبشخور دامی، مرمت و لایروبی 36 رشته قنات و لوله‌گذاری 80 کیلومتر کانال انتقال آب را از دیگر اقدامات این مدیریت عنوان و اظهار كرد: با توجه به این‌که سالانه شاهد افت یک متری منابع آبی در دشت‌های شهرستان هستیم، می‌طلبد کشاورزان ما به سمت اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار حرکت کنند تا در آینده با مشکل کم‌آبی و یا بی‌آبی مواجه نشوند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بردسکن با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد و ثبت رکورد دام در 12 روستای این شهرستان گفت: امسال مي‌كوشيم که این طرح، در همه روستاهای شهرستان اجرا شود.

حاجي‌نژاد توزیع 1200 تن کنسانتره و 720 تن سبوس یارانه‌دار در راستای حمایت از دامداران منطقه را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد و افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن در جذب اعتبارات قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مقام نخست استان را کسب کرد.

وي با اشاره به وجود 25 مزرعه پرورش ماهی با رهاسازی 170 هزار قطعه بچه ماهی در این شهرستان گفت: این تعداد مزرعه پرورش ماهی سالانه بیش از 25 تن گوشت تولید می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بردسکن به موضوع کود شیمیایی اشاره و اظهار كرد: با پیگیری‌ها توانستیم 55 درصد سهمیه کود شهرستان را جذب کنیم که از این لحاظ شهرستان توانست پنج درصد بیش از میانگین استان، کود به شهرستان حمل کند.

حاجي‌نژاد از پرداخت یارانه بذر پنبه در این شهرستان خبر داد و گفت: به ازای هر کیلو بذر پنبه 250 تومان به کشاورزان یارانه پرداخت می‌شود که می‌طلبد کشاورزان از این فرصت بدست آمده، با توجه به شروع فصل کاشت این محصول تا پایان هفته جاری اقدام کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرکز جهاد کشاورزی شهرآباد و آدرس jahadkeshavarzishahrabad.LX B.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 9775
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1